گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی مشکل توالی دیداری در پایه ششم و چگونگی از بین بردن مشکل توالی دیداری چهار نفر از دانش آموزان کلاس

گزارش تخصصی مشکل توالی دیداری در پایه ششم و چگونگی برطرف کردن آن در دانش اموزان ابتدایی در قالب ۴۱ صفحه ورد

 

در این فایل گزارش تخصصی مشکل توالی دیداری در پایه ششم دیداری تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم پایه ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

 

اینجانب …. مدت …. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اکنون نیز در آموزشگاه …… مشغول تدریس هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتی درس را تدریس می کردم و با دانش آموزان در کلاس املا کار می کردم تمام سعی من بر این بود تا دانش آموزانم مشکلی در نوشتن نداشته باشند. زیرا هر معلّمی آرزو دارد که دانش آموزانش درس های او را بهتر و آسان تر یاد بگیرند و گفته هایش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ کند.در بین این دانش آموز ان ۴ دانش آموز ضعیف در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان دیگر نبودند . و مشکل توالی دیداری داشتند. با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کردند . برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی دادند و زود خسته می شدند. درکلاس آرام و قرار نداشتند بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشویق ۴ دانش آموز ضعیف را به درس املاء علاقه مند سازم و مشکل توالی دیداری را در آنها برطرف سازم؟

از آنجایی که دیکته یکی از مهمترین مواد درسی دانش آموزان محسوب می شود. که آن نیز به علت مهم بودن مهارت های نوشتاری است، شاید بتوان دلیل این امر را در عینی بودن مهارتهای نوشتاری دانست که امکان تحلیل مشکلات کودک را فراهم می سازد. با توجه به اهمیت موضوع سعی کردم دقت و تعمق بیشتری در درس املاء دانش آموزان داشته باشم. بنابراین مشکل این دانش آموزان فکرم را خیلی مشغول کرده است. از آنجایی که وظیفه شغلیم ایجاب می کرد سعی کردم برای حل این مشکل راه حلهایی پیدا کنم تا شاید بتوان با به کار گرفتن این شیوه ها به کودکانی که به علت ضعف در دیکته به آنها برچسب کم ذهنی ، تنبلی ، حواس پرتی ، عقب مانده زده می شود کمک کرد. (مطهری، ۱۳۹۲، ص ۲۱)

تیترهایی که در این گزارش تخصصی مشکل توالی دیداری در پایه ششم وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره توالی دیداری

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره توالی دیداری

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل توالی دیداری

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 

گزارش تخصصی روش های نوین یادگیری چگونگی برطرف نمودن مشکلات املا نویسی دانش آموزم عرشیا با روش‌های نوین.

گزارش تخصصی روش های نوین یادگیری و چگونگی بهبوود بخشیدن به مشکلات املا نویسی عرشیا در پایه دوم ابتدایی در قالب ۲۹ صفحه ورد

 

در این فایل گزارش تخصصی روش های نوین یادگیری تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم پایه دوم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب …. آموزگار پایه دوم مدت …. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اکنون نیز در آموزشگاه شهید صدوقی که هیئت امنایی هم هست مشغول تدریس هستم. این مدرسه در کنار پارکی ایجاد شده که باعث شادی دانش آموزان می گردد . در کلاس من ۲۲ دانش آموز در حال تحصیل هستند. وارد مدرسه که بشویم یک ساختمان بزرگ با تعداد زیادی پله نظر ما را به خود جلب می کند . دانش آموزان مدرسه و همچنین کلاس من از لحاظ فرهنگی و اقتصادی و همچنین سطح سواد والدین در یمک سطح هستند. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتی درس را تدریس می کردم و با دانش آموزان در کلاس املا کار می کردم تمام سعی من بر این بود تا دانش آموزانم مشکلی در نوشتن نداشته باشند. زیرا هر معلّمی آرزو دارد که دانش آموزانش درس های او را بهتر و آسان تر یاد بگیرند و گفته هایش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ کند.در بین این دانش آموز ان عرشیا در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان دیگر نبود با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کرد . او دانش آموزی کوتاه ،کم حرف ،لاغر و آرام بود .برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد و زود خسته می شد.   با استفاده از روش های مختلف تشویق مدت کوتاهی سر جای خود می نشست. بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشویق عرشیا را به درس املاء علاقه مند سازم؟

تیترهایی که در این گزارش تخصصی روش های نوین یادگیری وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق روشهای نوین یادگیری

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی روش های نوین یادگیری

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل روش های نوین یادگیری

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

گزارش تخصصی معاون پرورشی مقطع ابتدایی چگونگی بالا بردن کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان

گزارش تخصصی معاون پرورشی مقطع ابتدایی و چگونگی بالا بردن کیفیت برنامه صبحگاهی با فعال نمودن دانش آموزان در قالب ۳۰ صفحه ورد

 

در این فایل

مقطع ابتدایی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معاون پرورشی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب ……. معاون پرورشی آموزشگاه …………… شهرستان ……….. مدت ………. سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم .در سال تحصیلی اخیر تصمیم گرفتم توجه و بررسی خود را روی این موضوع متمرکز نمایم.

مدرسه کارکردهای زیادی در جامعه دارد، یکی از مهم ترین آنها کارکرد تربیتی و پرورشی می باشد. که بر عهده مربیان و معلمین می باشد و در بستر مدرسه صورت میگیرد برای این منظور موقعیت های متعددی را می توانیم در نظر بگیریم با توجه به آن موقعیت ها ، دانش آموزان تحت تعلیم و تربیت قرار می گیرند. منظور از تعلیم و تربیت نه شکل سنتی آن، بلکه منظور آماده سازی شرایطی است که طبق آن دانش آموزان بتواند آزادانه دست به انتخاب بزنند.یکی از موقعیت هایی که مدرسه فرصت دارد تا مطالب متنوعی را به دانش آموزان ارائه دهد، مراسم صبحگاهی است.در این مراسم حس هویت ملی و مذهبی مورد تاکید است.

مجریان از بین دانش آموزانی که ترجیحاً از تشکل های دانش آموزی می باشند انتخاب می شوند. اگر چه برخی مدارس اصرار ندارند که حتماً باید مراسم آغازین در قالب تشکل های دانش آموزی اجرا شود بلکه برخی مدارس اصلاً تشکل های دانش آموزی ندارند چون نسبت به آن یا بی اعتقادند یا اراده سازمان دهی دانش آموزان را ندارند.

شناسایی دانش آموزانی که بتوانند در مقابل بعضاً چند صد دانش آموز قرار بگیرند و قرآن بخوانند یا حدیث قرائت کنند و یا حتی سخنرانی کنند کاری بس مشکل است. اما هرچه آمار دانش آموزان مدرسه زیاد باشد شانس پیدا کردن دانش آموزان مناسب بیشتر است. این دانش آموزان عمدتاً افرادی هستند که در مساجد هم فعال هستند و تجربه ی اداره ی هیئت ها و گروه های قرآنی و فعالیت های فرهنگی را قبلاً کسب کرده اند. برخی از آنها آنچنان در این زمینه قوی هستند که می توان به آنها اجازه داد برای دانش آموزان سخنرانی کنند…..

تیترهایی که در این گزارش تخصصی معاون پرورشی مقطع ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره برنامه صبحگاهی

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره برنامه صبحگاهی

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل برنامه صبحگاهی

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

گزارش تخصصی ارتقا فرآیند آموزشی چگونگی موثر بودن در ارتقا فرآیند آموزشی دانش آموزان از طریق تشکیل جلسات والدین اثربخش

گزارش تخصصی ارتقا فرآیند آموزشی و چگونگی بالا بردن آن از طریق تشکیل جلسات والدین موثر و برنامه ریزی درسی در قالب ۲۶ صفحه ورد

 

در این فایل گزارش تخصصی ارتقا فرآیند آموزشی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما مدیر ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب ……. مدیر آموزشگاه …………. شهرستان ………….. می باشم بنده دارای ……….. سال سابقه در آموزش و پرورش می باشم . از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که آزمون های بسیاری که به عمل می آمد و روش تدریس های متعدد و فعال که معلمان به کار می گرفتند تعدادی از دانش آموزان شدیداً دچار افت تحصیلی هستند.این دانش آموزان حتی سرکلاس هنگام تدریس یا حل کردن تمرینات علاقه ای از خود نشان نمی دادند و معلمان نیز مجبور به استفاده از راه حل های موقت جهت جلب توجه آنها نسبت به درس بودند.   هر بار پس از تصحیح برگه های امتحانی توسط معلمین واقعاً نگران می شدم و به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم .

برای یادگیری بهتر گاهی امتحانات شفاهی برگزار می شد اما باز می دیدم که نتیجه ی آن چنان مطلوب حاصل نمی شود .

در هنگام سرکشی به کلاسها و مشورت با معلمین بعد از امتحانات کتبی از دانش آموزان می خواستم که به عنوان تکلیف شب جواب سؤالاتی را که پای تخته نوشته می شد پیدا کنند و بیاورند ، باز هم این چند نفر تلاش برای پیدا کردن جوابهای صحیح نمی کردند .

با اینکه یا همکاری معلمین مربوطه کلاسها را به گروه هایی ۳ نفره تقسیم بندی کرده بودیم آنها در گروه کاری انجام نمی دادند و کارهای خارج از کلاس را انجام نمی دادند و همیشه داد سر گروه را در آورده بودند بنابر این یک کلاس را به عنوان نمونه انتخاب کردم و با همکاری معلم مربوطه گزارش تخصصی خود را در این رابطه آغاز نمودم.

در مصاحبه هایی که با خود دانش آموزان داشتم آنها اظهار می کردند که قبل از امتحانات درس می خوانند ولی فراموش می کنند . ولی در صحبت با والدین آنها متوجه شدم که آنها نیز از نحوه ی درس خواندن و انجام تکالیف فرزندشان و وضعیت درسی امتحانی آنان ناراضی بودند   مسئله را که با تعدادی از آموزگاران در میان گذاشتم آنان نیز عقیده داشتند که دانش آموزان به دلیل مشکلات زیادی که دارند قدرت تمرکز در کلاس را ندارند .

تیترهایی که در این گزارش تخصصی ارتقا فرآیند آموزشی وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره فرآیند آموزشی

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره فرآیند آموزشی

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل فرآیند آموزشی

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 

نمونه گزارش تخصصی مدیر ابتدایی چگونگی توام کردن رشد پایدار دانش آموزان با تحرک، پویایی و شادی آنها

نمونه گزارش تخصصی مدیر ابتدایی چگونگی توام کردن رشد پایدار دانش آموزان با تحرک و شادی آنها در قالب ۲۵ صفحه ورد

 

در این فایل نمونه گزارش تخصصی مدیر ابتدایی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما مدیر ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب … مدیر مدرسه … شهرستان …هستم. بنده مدت .. است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم. رشته تحصیلی بنده .. است و هم اکنون با … نفر دانش آموز در مدرسه فوق در حال خدمت می باشم. مرکز مدرسه بنده آموزشگاه … است و مدارس …همچنین آموزشگاه .. زیر مجموعه های این مدرسه می باشند. در اوایل سال تحصیلی به این موضوع پی بردم که دانش آموزان همواره در کسالت و خستگی به سر می برند و از شادابی و نشاط بالایی برخوردار نیستند . بنا بر این تصمیم گرفتم در این راستا کوشش نموده و رشد پایدار دانش آموزان را با تحرک، پویایی و شادی آنها توام سازم

تیترهایی که در این نمونه گزارش تخصصی مدیر ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره مدیر مدرسه

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره مدیر مدرسه

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل مدیر مدرسه

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری