گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی ترک تحصیل چگونگی علاقمند کردن فاطمه به درس ریاضی بعد از سه سال ترک تحصیل

گزارش تخصصی ترک تحصیل و چگونگی علاقمند کردن فاطمه به درس ریاضی بعد از سه سال ترک تحصیل در قالب ۳۴ صفحه ورد

 

در این فایل گزارش تخصصی ترک تحصیل تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب ……….. آموزگار پایه …. ابتدایی مدت ……… سال است که در آموزش و پرورش در حال خدمت می باشم و هم اکنون در آموزشگاه ……. در حال تدریس به دانش آموزان هستم. در بین دانش آموزانم فردی به نام فاطمه وجود داشت که علاقه زیادی به درس ریاضی نداشت و سه سال بود که ترک تحصیل کرده بود و همواره سطح کیفی و علمی وی در این درس ضعیف بود و همواره از این درس گریزان بود. او درس ریاضی را میفهمید ولی دقت و تمرکزش کم بود..به همین دلیل بنده تصمیم گرفتم او را به این درس علاقه مند نموده و راهکار های مختلفی را برای ایجاد انگیزه و علاقه وی در درس ریاضی به مرحله اجرا در بیاورم.

تیترهایی که در این گزارش تخصصی ترک تحصیل وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره ترک تحصیل

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره ترک تحصیل

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل ترک تحصیل

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

دریافت گزارش تخصصی ترک تحصیل بلافاصله بعد از پرداخت مقدور می باشد. برای خرید و دانلود روی دکمه قرمز رنگ کلیک کنید.

گزارش تخصصی عدم فعالیت و مشارکت کلاسی چگونگی برطرف کردن مشکل فاطمه عدم فعالیت و عدم مشارکت در فعالیت کلاسی در پایه پنجم ابتدایی

گزارش تخصصی عدم فعالیت و مشارکت کلاسی و عدم برقراری ارتباط با سایر دانش آموزان و چگونگی برطرف کردن آن در قالب ۲۹ صفحه ورد

 

در این فایل گزارش تخصصی عدم فعالیت و مشارکت کلاسی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم پنجم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب ……………………دارای ………….سال سابقه کار در آموزش و پرورش می باشم و هم اکنون در پایه پنجم آموزشگاه ………….. مشغول تدریس می باشم در سال تحصیلی اخیر متوجه مشکل جدی یکی از دانش آموزانم به نام فاطمه در رابطه با گوشه گیری وی شد. او در لباس پوشیدن همیشه لباسهای او پاکیزه است ولی آنها را نامرتب می پوشد و نیز گاهی اوقات ازعطرهم استفاده می کند، ناخن های خود را همیشه کوتاه می کند وسعی می کند که نظافت خود را همیشه رعایت کند. این دانش آموز برروی کلاس همیشه ساکت و آرام است و معمولأ برای نشستن چه در کلاس وچه در حیاط گوشه ی آخر در کنج را انتخاب می کند، صبحت نمی کند مگر در مواقعی که سوالی از او بپرسیم که آن وقت هم تلاش می کند با سرعت جواب را بدهد و آرام بگیرد و اگرجواب را نداند به من نگاه می کند وهیچ جوابی نمی دهد و وقتی از او میخواهم صحبت کند فقط به من نگاه می کند.درزنگ ورزش با دیگر دانش آموزان بازی نمی کند وتنها در گوشه ای از مدرسه می ایستد وبه آنها نگاه می کند. در زنگ های تفریح بارها وبارها مشاهده شده که فقط در گوشه ای می ایستد و یا نشسته و سنگ های در دستش را به هم می کوبد.تابحال دیده نشده با دانش آموز دیگری در حال گفت وگووقدم ردن باشد.در کلاس ازحق خود دفاع نمی کند و فقط سرش را پایین می اندارد. بنا بر این لازم بود که روی مشکل وی و راهکار های برطرف نمودن این مشکل به طور جدی کار شود

تیترهایی که در این گزارش تخصصی عدم فعالیت و مشارکت کلاسی وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره عدم فعالیت در کلاس

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی عدم فالیت در کلاس

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل عدم فعالیت در کلاس

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

گزارش تخصصی ریاضی سوم متوسطه دوم چگونگی از بین بردن بی علاقگی به درس ریاضی از طریق تغییر شیوه تدریس

گزارش تخصصی ریاضی سوم متوسطه دوم چگونگی از بین بردن بی علاقگی به درس ریاضی از طریق تغییر شیوه تدریس در قالب ۴۰ صفحه ورد

 

در این فایل گزارش تخصصی ریاضی سوم متوسطه دوم تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی متوسطه دوم و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما دبیر ریاضی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب ………. با میزان تحصیلات …….. و ………… سابقه تدریس، در سال تحصیلی…………..با سمت دبیر درس ریاضی پایه سوم تجربی متوسطه دوم آموزشگاه …. واقع در شهرستان ……… استان ………. مشغول به انجام وظیفه می باشم . این آموزشگاه دارای …… کلاس درس و ….. دانش آموز بوده ……. نفر از همکاردبیر و……….همکار کادر دفتر می باشد.و همچنین لازم به ذکر است که این مدرسه ………و در شیفت…….. فعالیت دارد.وشواهد حاکی از این است که از نظر اقتصادی و فرهنگی و همچنین میزان سواد خانواده های دانش آموزان در وضعیت نسبتا ضعیفی قرار دارند. از نظر وضعیت فیزیکی آموزشگاه مذکور دارای بنای …….. می باشد. ودارای ……. طبقه می باشد که دارای دفتر آموزشگاه،نمازخانه،کتابخانه،آبدارخانه،…..کلاس درس و ….. کلاس هوشمند که دارای دیتا پرژکتور می باشد،است.

ریاضی بدون شک یکی از مهم ترین درس هایی است که دانش آموزان در تمام مقاطع تحصیلی به دانستن و درک آن احتیاج دارند. بسیاری از دانش آموزان به دلایل گوناگون از جمله شیوه تدریس دبیر مربوطه، تجربه های ناموفق، فشارهای والدین، کم تمرینی و دشواری در یادگیری مفاهیم ریاضی چنان از این درس دچار ترس و اضطراب می شوند و از خود مقاومت نشان می دهند که گاهی ساده ترین اعمال ریاضی را هم نمی توانند انجام دهند. در حالی که امروزه با توجه به تسلط رشته ریاضی بر علوم و تکنولوژی جدید ضرورت بیشتری برای یادگیری این علم و فهم و درک قوانین آن حس می شود. از این رو آنچه دبیران نیاز به دانستن آن دارند، ساده سازی در مفاهیم، تاکید بر مبانی اولیه علم ریاضی و ارائه تمرین ها و مثال های گوناگون است ومهم تر از همه اینها ایجاد انگیزه است و بهترین انگیزه که مخصوصا در یادگیری و علاقه به ریاضی نقش عمومی ایفا می کند بیان ریشه های تاریخی و بیان تارخ ریاضیات در پیشرفت ریاضی می باشد.به طور خلاصه می توان گفت که مفاهیم ریاضی، یکی از اثربخش ترین و کارآمد ترین مواد درسی می‌باشد. به طوری که محمد تقی مبینی(۱۳۸۰) به نقل از  ریچارد کورانت، در این زمینه می‌گوید: «ریاضیات یکی از عالی ترین تراوش‌های اندیشه ی آدمی است که منعکس کننده­ی اراده­ی انسان و نشان دهنده­ی سیر عقل و برهان و هم­چنین بیان کننده­ی میزان علاقه­ی بشر به کمال و زیبایی است.» نقش بنیادی علم ریاضی در پیشبرد سایر علوم و فنون نیز مورد پذیرش همگان است، به طوری که نرسیدن به هدف‌های آموزشی در زمینه­ی ریاضی موجب ضعف ، ناتوانی و دست نیافتن به اهداف مربوط به پیشرفت علوم و فنون دیگر خواهد بود.( مبینی:۱۳۸۰،۵ )

تیترهایی که در این گزارش تخصصی ریاضی سوم متوسطه دوم وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره ریاضی

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره ریاضی

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل ریاضی

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

نمونه گزارش تخصصی کند نویسی در املا چگونگی برطرف کردن مشکل ضعف و کند نویسی علی در درس املا پایه چهارم

نمونه گزارش تخصصی کند نویسی در املا و چگونگی از بین بردن ضعف علی در درس املا پایه چهارم در قالب ۳۴ صفحه ورد

 

در این فایل نمونه گزارش تخصصی کند نویسی در املا تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم چهارم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب …. مدت …. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اکنون نیز در آموزشگاه روستای دهنو در پایه چهارم مشغول تدریس هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتی درس را تدریس می کردم و با دانش آموزان در کلاس املا کار می کردم تمام سعی من بر این بود تا دانش آموزانم مشکلی در نوشتن نداشته باشند. زیرا هر معلّمی آرزو دارد که دانش آموزانش درس های او را بهتر و آسان تر یاد بگیرند و گفته هایش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ کند.در بین این دانش آموز ان علی در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان دیگر نبود و با مشکلات زیادی از جمله کند نویسی مواجه بود. با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کرد . برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی داد و زود خسته می شد. درکلاس آرام و قرار نداشت همیشه با بغل دستی اش در حال صحبت بود و با استفاده از روش های مختلف تشویق مدت کوتاهی سر جای خود می نشست. بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشویق علی را به درس املاء علاقه مند سازم؟

از آنجایی که دیکته یکی از مهمترین مواد درسی دانش آموزان محسوب می شود. که آن نیز به علت مهم بودن مهارت های نوشتاری است، شاید بتوان دلیل این امر را در عینی بودن مهارتهای نوشتاری دانست که امکان تحلیل مشکلات کودک را فراهم می سازد. با توجه به اهمیت موضوع سعی کردم دقت و تعمق بیشتری در درس املاء دانش آموزان داشته باشم. بنابراین مشکل این دانش آموز فکرم را خیلی مشغول کرده است. از آنجایی که وظیفه شغلیم ایجاب می کرد سعی کردم برای حل این مشکل راه حلهایی پیدا کنم تا شاید بتوان با به کار گرفتن این شیوه ها به کودکانی که به علت ضعف در دیکته به آنها برچسب کم ذهنی ، تنبلی ، حواس پرتی ، عقب مانده زده می شود کمک کرد. (مطهری، ۱۳۹۲، ص ۲۱)

تیترهایی که در این نمونه گزارش تخصصی کند نویسی در املا وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره کند نویسی

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره کند نویسی

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل کند نویسی

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

گزارش تخصصی عمل ضرب در پایه سوم چگونگی علاقمند کردن دانش آموزان به عمل ضرب با رویکرد توصیفی

گزارش تخصصی عمل ضرب در پایه سوم وعلاقمندی به آن با رویکرد توصیفی برای معلم ابتدایی در قالب ۳۸ صفحه ورد

 

در این فایل گزارش تخصصی عمل ضرب در پایه سوم تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم سوم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

همانطور که می دانیم یادگیری ضرب و جدول مربوط به آن در پایه سوم ابتدایی اتفاق می افتد که اگر کسی در یادگیری آن دچار مشکل شود تقریباً تا آخر عمر گرهی باز نشده در زندگی او میافتد که همیشه در برخورد با مسائل ریاضی مجبور می شود باکمی مکث این مسئله را حل نماید و اگر این یادگیری ها با لذت همراه باشد به عنوان خاطره ای جالب و به یاد ماندنی در ذهن دانش آموزان می ماند و چیزی که با خاطره همرا باشد از یاد نمی رود چه بسا دانشمندانی که با بازی علمی راآموخته اند و بعد از مدتی با یادآوری آن خاطره ها به آن مقام نائل آمدند و چه بسیار همکارانی که با استفاده از وسایل بسیار ساده و روش های آسان توانسته اند مطالب را بصورت عمیق و فراموش نشدنی به دانش آموزان یاد دهند.پس یادگیری همیشه با یک روش امکان پذیر نیست و بهتر است با توجه به زمان و مکان و خصوصیات منطقه ای و…دانش آموزان را تربیت کرده و با زبان خود آنها بازی با تدریس را بصورت عملی انجام داد.

یکی از مهم‌ترین مفاهیم درسی در پایه سوم مفهوم جدول ضرب می‌باشد. در صورتی که دانش آموزان به طور عمقی به این مفهوم پی ببرند، در آینده به راحتی می‌توانند مسائل پیچیده ریاضی را حل کرده و از دریافت پاسخ‌ها لذت ببرند. برای آموزش صحیح جدول ضرب رعایت نکات زیر الزامی است……

تیترهایی که در این گزارش تخصصی عمل ضرب در پایه سوم وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره جدول ضرب

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره جدول ضرب

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل جدول ضرب

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری