در این فایل گزارش تخصصی مربی پرورشی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی متوسطه و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما مربی پرورشی قرار می دهیم.
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
اینجانب ……….. …..آموزشگاه ……. شهرستان……… هستم. و مدت ….سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. پژوهش مورد نظر در خوابگاه این آموزشگاه روی …… نفر از دانش آموزان انجام گرفته است. دانش آموزان معمولا دارای والدینی تحصیل کرده و از نظر اقتصادی کمتر دچار مشکل هستند. اغلب اولیا به مسائل درسی فرزندشان بسیار حساسند و برای پیگیری و رفع ضعف درسی آنان زیاد به مدرسه مراجعه می کنند، و به دلیل اینکه می خواهند از وضعیت زندگی در خوابگاه باخبر باشند به خوابگاه می آیند در همین مراجعات گاهی شاهد ظاهر نامناسب برخی از مادران بودم که البته نمود این مدگرایی در ظاهر و رفتار برخی دانش آموزان نیز مشهود بود. از این رو بر آن شدم تا با شناخت «مد» و «مدپرستی» و «جستجوی آن دسته از عوامل اجتماعی که در گرایش جوانان به مد و زمینه های ایجاد تهاجم فرهنگی تأثیردارد» قدمی هرچند کوتاه درجهت تغییرنگرش دانش آموزانم ایجاد کنم. مد پدیده ای است که از زمان پیدایش زندگی اجتماعی در روی این کره خاکی به انحاء مختلف مشاهده می شود. و از این پدیده در جهت پیشبرد اهداف اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و دینی مورد بهره برداری قرار گرفته است. امروزه این روند با شدت و سرعت بیشتری ادامه دارد. در گذشته این پدیده بیشتر در محدوده قومی، قبیله ای، منطقه ای و ملی ادامه داشت. امروزه با گسترش وسایل ارتباطی اعم از وسایط نقلیه مانند ماشین، قطار و هواپیما و … و رسانه های جمعی مانند رسانه های نوشتاری، صوتی، تصویری و الکترونیکی روابط ملت ها به نحو چشمگیری افزایش یافته است.
تیترهایی که در این گزارش تخصصی مربی پرورشی وجود دارد شامل موارد زیر است:
در این فایل گزارش تخصصی جدول ضرب تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم سوم ابتدایی قرار می دهیم.
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
اینجانب …………..مدت ……….سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم و اکنون در پایه سوم ابتدایی در حال تدریس به تعداد ….. دانش آموز هستم. از آنجا که مفهوم ضرب در پایه سوم یکی از مفاهیم کاربردی در زندگی می باشد ،تصمیم گرفتم بوسیله راهکار های خلاقانه و روش تدریس ایفای نقش و نمایشی این مفهوم را در دانش آموزانم نهادینه سازم. بنابراین تصمیم گرفتم که از طریق گزارش تخصصی یعنی پژوهش در عمل این کا ر را انجام دهم. حال با توجه به اینکه گزارش تخصصی دارای چرخه ای است که برای حل مسئله بوجود آمده باید این چرخه را انجام داد.
تیترهایی که در این گزارش تخصصی جدول ضرب وجود دارد شامل موارد زیر است:
در این فایل گزارش تخصصی خط نوشتاری تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم سوم ابتدایی قرار می دهیم.
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
خط خوب یکی از مهارتهایی است که باید از سن کم به دانشآموزان آموخته شود درغیر این صورت بخشی از فرایند یاددهی و یادگیری دچار نقص خواهد شد. آموزش خط باید از خردسالی شروع شود زیرا پایدارتر خواهد بود. از این رو درک صحیح مکانیسمها و عواملی که میتوانند باعث مشکلات دستخط شوند ضروری به نظر میرسد. اینجانب ………………آموزگار پایه سوم آموزشگاه…………………. مدت………. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم. در اوایل سالتحصیلی متوجه شدم که یکی از دانش آموزان نسبت به دیگر دانش آموزان دارای خطی نا زیبا و نا متناسب می باشد.با بررسی و نظارت بیشتر و تکالیف انجام شده در کلاس و اظهارات والدین وی به فکر پژوهش برای رفع مشکل نا رسا نویسی و بد خطی وی برآمدم.
در نوشته های این دانش آموز اندازه ی حروف در یک کلمه با هم تناسب ندارند .( حروف دندانه دار ، ریز و حروف قبلی و بعدی را درشت می نویسد ) دو جزء کلمات ترکیبی را خیلی با فاصله می نویسد ، به طوری که دو کلمه ی جدا از هم تصور می شود. حروف گودی دار ( مقعر ) مانند ” ی ” ، ” ل ” و ” ن ” را به صورت شکسته و گوشه دار می نویسد.
اتصالات حروف را در کلمات به صورت اصولی انجام نمی دهد و در نوشته هایش خط زمینه را رعایتنمی کند. گاهی که اشتباه می نویسد دوباره بدون پاک کردن ، روی همان کلمه ی اشتباه شروع به تصحیح می نماید . بنابراین نوشته ها ی وی نا مفهوم و کثیف به نظر می رسد. به خاطر همین بد خطی و عدم استفاده از مداد پاک کن در اکثر مواقع ، دفاتر و کتابهایش اغلب کثیف و نا مرتب است.
البته گاهی با تشویق های من و مادرش حوصله به خرج می دهد و خوب می نویسد. و این روزنه ای برای شروع به اصلاح وضع موجود برای من می باشد.
راستی چه عواملی موجب ایجاد این مشکل شده است؟
آیا ضعف از اندامهای نوشتاری اوست ؟
آیا ما می توانیم این مشکل را رفع کنیم ؟
تیترهایی که در این گزارش تخصصی خط نوشتاری وجود دارد شامل موارد زیر است:
در این فایل گزارش تخصصی انگیزه در درس ریاضی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم پنجم ابتدایی قرار می دهیم.
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
اینجانب ……….. است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اکنون آموزگار پایه پنجم آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانشآموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب میکرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهرههای درهم رفته و بی حوصلهی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت میکردند، برخی از آن ها بی مورد اجازهی بیرون رفتن از کلاس را میگرفتند، چند تا از دانشآموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضیشان را نمیآوردند و هنگام انجام تمرینها، دائم در کلاس راه میرفتند. در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب میکرد، کمتحرکی و بیتوجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آنها در زنگهای دیگر فعال و پرتحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّتهای مربوط به درسهای دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان داده و فعالیتهای مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام میدادند، اما درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیرفعال بودند، تکالیف و فعالیتهای مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند! زمانی که فعالیتهای عملکردی ارائه میشد تا انجام دهند، مشاهده میکردم که بیحوصله، بیدقت و نامرتب انجام می دهند. از این که آنها این قدر نسبت به درس ریاضی بیتوجه بودند، متأثر میشدم. احساس میکردم حتماً مشکلی هست که به درس مورد نظر بیاعتنا هستند، به همین دلیل توجهم به این مسأله بیشتر جلب شد با توجه به این که درس ریاضی یکی از علوم پایه محسوب میشود، عدم علاقه به این درس، منجر به ناتوانی یادگیری شده، در نهایت، نه تنها باعث افت تحصیلی و اتلاف بودجه میشود، بلکه به سرزنش و تحقیر دانشآموزان، تشکیل خودپنداره ی ضعیف و کاهش عزت نفس آنان انجامیده و سلامت روانشان را نیز به مخاطره میاندازد. و چه بسا آنان را به مکانیزمهای دفاعی ناموفق بکشاند. این مشکلات، از مدرسه و دانشآموزان، به خانه و خانواده کشانده شده و اضطراب و ناخشنودی را در همه فضای زندگی میپراکند و حاصل همهی اینها، آسیب سختی است که به بهداشت روانی جامعه وارد میشود.(تبریزی،۱۳۸۴،ص۷) از این رو، و بر اساس وظیفهی خطیر الهی و تعهد شغلی خود و احساس مسئولیتی که در برابر دانشآموزانم داشتم، سعی کردم ابتدا علل بیعلاقهگی آنان را نسبت به درس ریاضی ریشهیابی نموده و سپس به حل آن مبادرت ورزم. مسألهای که برایم مطرح میشد این بود؛ با توجه به محور بودن دانشآموزان در فعالیتهای کلاس، در راستای هدف این گزارش تخصصی چه راهکارهای عملی را میتوان ارائه نمود تا میزان علاقهمندی دانشآموزان به درس ریاضی و فعالیتهای مربوط به آن بیشتر شود و اضطراب دانش آموزان در این درس کاهش یابد ؟ به عبارت روشنتر، با استفاده از چه روشهایی میتوان، زمینهی مناسبی برای شرکت فعال فراگیران در انجام فعالیتهای مربوط به درس ریاضی فراهم نمود؟
تیترهایی که در این گزارش تخصصی انگیزه در درس ریاضی وجود دارد شامل موارد زیر است:
در این فایل گزارش تخصصی انگیزه تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
اینجانب ………… آموزگار پایه ………….. هستم.در این آموزشگاه بعضی از خانواده ها از نظر تحصیلات و شرایط اقتصادی در سطح خوبی هستند ولی اکثر آنها از طبقه محروم هستند.بعد از دو سه هفته تدریس ، نکته ای توجه من را به خودش جلب کرد و آن حواس پرتی خدیجه در کلاس بود.
او در حین تدریس گاهی سرش را روی میز می گذاشت یا به من نگاه می کرد اما مشخص بود به کلاس و درس فکر نمی کند و تمرکز ندارد.گاهی هم خودش را مشغول کارهای دیگر مثل نقاشی کشیدن یا خط خطی کردن کتابش می کرد.یک جلسه در حین تدریس وقتی فهمیدم حواسش در کلاس نیست برای جلب توجه او سئوالی پرسیدم ، عذر خواهی کرد . گفت : ببخشید حواسم نبود.
ضمن اینکه خدیجه دختری مودب ،مرتب می باشد. در فعالیتهای علمی و درسی علاقمند و فعال هست اما نمره هایی پایانی که کسب می کرد پائین بود .لذا با توجه به تعهد و مسئولیت معلمی و نیز برگزاری کلاس گزارش تخصصی،ویژگی های خوب اخلاقی خدیجه و توجه او به من ، انگیزه ای در من ایجاد کرد که یکی از اولویتهای من حل مشکل او باشد.تا تغییراتی در رفتار از لحاظ بهبود یادگیری به عمل آورم.
تیترهایی که در این گزارش تخصصی انگیزه وجود دارد شامل موارد زیر است: