گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی تجربیات برتر تدریس در درس زیست چگونگی تاثیر مثبت گذاشتن بر یادگیری دانش آموزان در درس زیست شناسی

گزارش تخصصی تجربیات برتر تدریس در درس زیست و اثر گذاشتن بر یادگیری و فعالیت دانش آموزان از طریق تجربیات برتر تدریس در قالب ۳۳ صفحه ورد

 

در این فایل گزارش تخصصی تجربیات برتر تدریس در درس زیست تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی متوسطه دوم و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما دبیر زیست قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

 

اینجانب …. دبیر …. آموزشگاه … شهرستان .. هستم. بنده مدت … سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت می باشم. مساله ای که بنده با آن مواجه شدم و باعث شد که تغییراتی در کلاس ایجاد کنم عدم علاقه دانش آموزانم در کلاس به مباحث زیست شناسی بود بعد از گذشت چند جلسه متوجه شدم آنها علاقه کمتری نشان می دهند و نمره ارزشیابی های مستمر آنان در این درس کمتر است به همین دلیل تصمیم گرفتم پژوهشی در این زمینه انجام دهم . چرا که دانش آموزان به درس زیست شناسی علاقه چندانی ندارند؟ آیا شیوه تدریس بنده یا سبب بی انگیزه نمودن آنها به درس زیست شناسی شده است ؟ عدم آشنایی دانش آموزان به نحوه مطالعه این درس سبب بی علاقگی آنها به این درس شده است ؟ عدم توجه به ارزشیابی های مستمر و تکوینی در یادگیری درس زیست شناسی تاثیر داشته است ؟اینها سوالاتی بودند که باید پاسخ آنها را پیدا کرده و راهکارهای مناسب برای آنها پیدا می کردم . ارزشیابی بخشی از فرایند یاددهی- یادگیری است . همه دست اندرکاران امور آموزشی و تربیتی با کلمه ارزشیابی و امتحان آشنایی دارند .اگر بگوییم که ارزشیابی حلقه مفقوده یادگیری محسوب می شود زیاد به خطا نرفته ایم چرا که از یک نظر ارزشیابی آخرین حلقه از فعالیت های آموزشی دبیر و برنامه درسی محسوب می شود و از نظر دیگر ارزشیابی در روش های فعال تدریس زیست شناسی باید مقدم و استمرار دهنده برنامه های درسی و فرایند تدریس شمرده شود . همه گمان می کنند که ارزشیابی مخصوص اندازه گیری دانش ها و مهارت های دانش آموزان از مطالب مطرح شده در کلاس درس است در حالی که ارزشیابی باید شامل برنامه درسی و فعالیت های دبیر در کلاس و نحوه تدریس وی نیز می باشد و به عنوان ابزاری برای درک نقایص برنامه و روند تدریس و یادگیری دانش آموز به کار رود . حال می توان گفت که : ارزشیابی بخشی از فرایند یاددهی – یادگیری است و جدا از آن و در انتهای آن قرار نمی گیرد . تیترهایی که در این گزارش تخصصی تجربیات برتر تدریس در درس زیست وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره درس زیست شناسی

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره درس زیست شناسی

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل زیست شناسی

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 

گزارش تخصصی معاون آموزشی مقطع ابتدایی چگونگی برطرف نمودن افت تحصیلی دانش آموزان با تجمیع راهکارهای آموزشی

گزارش تخصصی معاون آموزشی مقطع ابتدایی و چگونگی برطرف نمودن افت تحصیلی از طریق تجمیع راهکارهای آموزشی در قالب ۲۶ صفحه ورد و قابل ویرایش

 

در این فایل گزارش تخصصی معاون آموزشی مقطع ابتدایی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معاون آموزشی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب ……. معاون آموزشی آموزشگاه …………. شهرستان ………….. می باشم بنده دارای ……….. سال سابقه در آموزش و پرورش می باشم . از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که آزمون های بسیاری که به عمل می آمد و روش تدریس های متعدد و فعال که معلمان به کار می گرفتند تعدادی از دانش آموزان شدیداً دچار افت تحصیلی هستند.این دانش آموزان حتی سرکلاس هنگام تدریس یا حل کردن تمرینات علاقه ای از خود نشان نمی دادند و معلمان نیز مجبور به استفاده از راه حل های موقت جهت جلب توجه آنها نسبت به درس بودند.   هر بار پس از تصحیح برگه های امتحانی توسط معلمین واقعاً نگران می شدم و به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم .

برای یادگیری بهتر گاهی امتحانات شفاهی برگزار می شد اما باز می دیدم که نتیجه ی آن چنان مطلوب حاصل نمی شود .

در هنگام سرکشی به کلاسها و مشورت با معلمین بعد از امتحانات کتبی از دانش آموزان می خواستم که به عنوان تکلیف شب جواب سؤالاتی را که پای تخته نوشته می شد پیدا کنند و بیاورند ، باز هم این چند نفر تلاش برای پیدا کردن جوابهای صحیح نمی کردند .

با اینکه یا همکاری معلمین مربوطه کلاسها را به گروه هایی ۳ نفره تقسیم بندی کرده بودیم آنها در گروه کاری انجام نمی دادند و کارهای خارج از کلاس را انجام نمی دادند و همیشه داد سر گروه را در آورده بودند بنابر این یک کلاس را به عنوان نمونه انتخاب کردم و با همکاری معلم مربوطه گزارش تخصصی خود را در این رابطه آغاز نمودم.

تیترهایی که در این گزارش تخصصی معاون آموزشی مقطع ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره افت تحصیلی

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره افت تحصیلی

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل افت تحصیلی

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 

گزارش تخصصی شاد زیستن چگونگی اثرگذاری بر شادابی و شادمانی دانش آموزان استثنایی با ایجاد محیط ظاهری و فیزیکی شاد

گزارش تخصصی شاد زیستن برای دانش آموزان استثنایی با ایجاد محیطی ظاهری و فیزیکی شاد در قالب ۲۹ صفحه ورد و قابل ویرایش

 

در این فایل گزارش تخصصی شاد زیستن تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

 

شاد زیستن برای دانش آموز به خصوص دانش آموزان استثنایی به همان اندازه مهم است که تغدیه خوب، محبت کردن و حفاظت از او اهمیت دارد. زیرا سلامت روحی، روانی و جسمانی او را تامین می‌کند.میزان شادی و خنده در مدارس استثنایی ما بسیار پایین است. در مدرسه خالی از شادی، سخن‌گفتن از شادی قدری مشکل خواهد بود. یکی از مشکلات هر جامعه، غفلت از شادی و نشاط و در نتیجه افزایش بیماری‌های مختلف روانی از قبیل اضطراب و افسردگی است. زندگی با شادی و نشاط معنا پیدا می‌کند و در پرتو آن دانش‌آموزان به ویژه در دوران نوجوانی و جوانی می‌توانند پله‌های ترقی را بپیمایند. جامعه زنده و پویا جامعه‌ای است که عناصر شادی‌آفرین در آن فراوان باشد.‏در گذشته به‌نظر می‌رسید که وظیفه آموزش و پرورش، تولید عده‌ای فارغ التحصیل است که فقط بتوانند امرار معاش کنند، اما چنین می‌نماید که در قرن جدید نظام‌های آموزش و پرورش این مرحله را پشت سر گذاشته‌اند و سرلوحه تعلیم و تربیت در یک جمله خلاصه شده است: «شوق زندگی کردن را به دانش‌آموزان بیاموزیم». پس باید معتقد باشیم که درحقیقت رشد پایدار ما در گرو شادی پایدار است.‏در آموزش و پرورش مدرن، افزون بر مهارت‌های خواندن، حساب کردن و نوشتن، نیازهای جدیدی در قالب کسب مهارت زیستن و حل مسأله و چگونگی رویارویی با چالش‌های هزاره سوم مطرح شده است. هرگونه ارتباط و تعلیمی که بدون روح تحرک، پویایی و شادی باشد، به شکست منتهی می‌شود.

تیترهایی که در این گزارش تخصصی شاد زیستن وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 

گزارش تخصصی نقاشی چگونگی بهبود بخشیدن به نقاشی و رنگ آمیزی حسین در پایه چهام ابتدایی

گزارش تخصصی نقاشی و چگونگی بهبود نقاشی و رنگ آمیزی حسین دانش آموز پایه چهارم در قالب ۲۶ صفحه ورد و قابل ویرایش

 

در این فایل گزارش تخصصی نقاشی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم چهارم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب ………… شاغل در مدارس آموزش و پرورش شهرستان …………، دارای ……….. سال سابقه خدمت و مدرک ……….. در سال تحصیلی ۹۶-۹۵ تدریس در مدرسه ……………را به عهده داشته ام تحقیق و اقدام پژوهی بنده مربوط به دانش آموزم حسین است اما با توجه به موضوع اقدام پژوهی در جاهایی از نظرات و تجربیات سایر دانش آموزان و همکاران و دانش آموزان و حتی در جلسه گروه های آموزشی از نظر سایر همکاران هنر نیز استفاده شده است

پس از گذشت یک یا دو هفته که از شروع سال تحصیلی می گذشت، متوجه شدم دانش آموزم حسین با آن که در سایر دروس وضعیت خوبی دارد یا دست به مداد نبرده یا این که خیلی ابتدایی همراه با ایراد زیاد آن را میکشد و رنگ آمیزی میکند و با بی حوصلگی و چهره ی درهم رفته مشغول کار شده و بیشتر کارهایش شبیه هم و یا خیلی ابتدایی و ساده در حد یک خانه که لامپ آن از بیرون مشخص بود یا درختهایی شبیه بستنی کیم ، این ها برای دانش آموز ضعیف می نمود .

با توجه به محوری بودن خود دانش آموز در فعالیت های نقاشی و رنگ آمیزی، که در راستای اهداف این اقدام پژوهی هم هست به دنبال این بودم که:

  • چه راهکارهایی عملی را می توانم ارائه دهم تا هم میزان علاقه مندی و هم مهارت دانش آموزم حسین را به نقاشی و رنگ آمیزی بیشتر کنم؟
  • چگونه می توان کلاس را برای بچه ها جذاب و خوشایند کرد؟
  • چگونه اطمینان یا بم که دانش آموزان فعالیت های هنر را که با توجه به وقت کم در کلاس، به خانه می برند خودشان با علاقه انجام می دهند؟

چگونه می توان نگرش منفی خانواده ها به نقاشی و رنگ آمیزی را عوض کرد؟

تیترهایی که در این گزارش تخصصی نقاشی وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 

گزارش تخصصی ضعف املایی در پایه دوم چگونگی بهبود بخشیدن به مشکلات روخوانی، شناختن حروف سید رضا و محمد مهدی در پایه دوم.

گزارش تخصصی ضعف املایی در پایه دوم و بهبود بخشیدن به مشکلات روخوانی، شناخت حروف در امیر حسین و محمد مهدی دانش آموز پایه دوم در قالب ورد

 

در این فایل گزارش تخصصی ضعف املایی در پایه دوم تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم دوم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب…………مدت ………… سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اکنون نیز در آموزشگاه ………….. مشغول تدریس در پایه دوم هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتی درس را تدریس می کردم تمام سعی من بر این بود تا دانش آموزانم مشکلی در خواندن و نوشتن نداشته باشند. زیرا هر معلّمی آرزو دارد که دانش آموزانش درس های او را بهتر و آسان تر یاد بگیرند و گفته هایش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ کند.در بین این دانش آموز ان سید رضا و محمد مهدی در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان دیگر نبودند با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کردند . برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی دادند و زود خسته می شدند. درکلاس آرام و قرار نداشتند در روخوانی دروس بسیار مشکل داشتند و در خواندن صداها نیز با مشکلات بسیاری برخورد می کردند.

 

تیترهایی که در این گزارش تخصصی ضعف املایی در پایه دوم وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره املا کلاس دوم

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره املا کلاس دوم

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل املا کلاس دوم

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری