در این فایل گزارش تخصصی ریاضی پنجم تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم پنجم ابتدایی قرار می دهیم.
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
اینجانب ……….. است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اکنون آموزگار پایه پنجم آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانشآموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب میکرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهرههای درهم رفته و بی حوصلهی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت میکردند، برخی از آن ها بی مورد اجازهی بیرون رفتن از کلاس را میگرفتند، چند تا از دانشآموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضیشان را نمیآوردند و هنگام انجام تمرینها، دائم در کلاس راه میرفتند. در مبحث مفاهیم کسر ها مشکلا ت مشابهی را مشاهده نمودم . در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب میکرد، کمتحرکی و بیتوجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آنها در زنگهای دیگر فعال و پرتحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّتهای مربوط به درسهای دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان داده و فعالیتهای مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام میدادند، اما درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیرفعال بودند، تکالیف و فعالیتهای مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند! زمانی که فعالیتهای عملکردی ارائه میشد تا انجام دهند، مشاهده میکردم که بیحوصله، بیدقت و نامرتب انجام می دهند. از این که آنها این قدر نسبت به درس ریاضی بیتوجه بودند، متأثر میشدم. احساس میکردم حتماً مشکلی هست که به درس مورد نظر بیاعتنا هستند، به همین دلیل توجهم به این مسأله بیشتر جلب شد با توجه به این که درس ریاضی یکی از علوم پایه محسوب میشود، عدم علاقه به این درس، منجر به ناتوانی یادگیری شده……
تیترهایی که در این گزارش تخصصی ریاضی پنجم وجود دارد شامل موارد زیر است:
در این فایل گزارش تخصصی در مورد ناسازگاری تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
اینجانب … مدت … سال است که در نهاد آموزش و پرورش مشغول به خدمت می باشم و هم اکنون نیز در کسوت آموزگار پایه………… آموزشگاه .. … شهرستان ….خدمت می نمایم.پس از شروع سال تحصیلی زمزمه های از بی انضباطی ، ناهنجاری و انجام رفتار های مخل نظم درباره یکی از دانش آموزان به نام علی می شنیدم. و خود نیز شاهد این قضیه در این دانش آموز بی نظم و ناسازگار بودم. دانش آموزان هم کلاسی اش از رفتار های او به ستوه آمده بودند و به رفتار او اعتراض داشتند.
با توجه به شواهدی که داشته ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی است به قرار زیر می باشد:
۱- در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی بی انضباطی و بی انگیزگی هایی از جانب یکی از دانش آموزان به نام علی شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری از او به من القا کرد. اما بعد از دو سه جلسه متوجه شدم که او کمی آرامتر و متمایل تر به کلاس شده و به این نتیجه رسیدم که می توان از در دوستی با او وارد شد و برای این کار چند بار از خطاهایش چشم پوشی کردم و اگرچه شاید این کار من از نظر وجدانی جالب و صحیح نبود اما مرا در جلب اعتماد و دوستی بیشتر با او یاری و او را آرام تر کرد و متوجه شدم با مصالحت و دوستی می توان تا حدی مسئله را حل کرد ولی چگونه؟
۲- طی چند ماه متوجه شدم که از طرف همکاران و عوامل اجرایی و دفتر آموزشگاه هم به شدت از این دانش آموز انتقاد می شود و کارهایی را که علی انجام می دهد خلاف مقررات مدرسه است ولی هیچ کس در صدد اصلاح وضعیت نابهنجار بر نمی آمد.
تیترهایی که در این گزارش تخصصی در مورد ناسازگاری وجود دارد شامل موارد زیر است:
در این فایل نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم سوم ابتدایی قرار می دهیم.
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
اینجانب ….. آموزگار پایه سوم آموزشگاه …..هستم و مدت …. سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم. از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که دانش آموزان پایه سوم از لحاظ سواد خواندن مشکل دارند و در روخوانی و روانخوانی دروس دچار وقفه و مشکلات عدیده ای هستند . همواره به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم .
پس از چندین جلسه تدریس . درباره پیشرفت دانش آموزان نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید آنها در خواندن حروف و کلمات تدریس شده مشکل داشتند . دانش آموزی که از پیشرفت بالایی برخوردار باشد باید بتواند حروف را بشناسد و به راحتی کلمات تدریس شده را بخواند و در فرایند تدریس حضور فعالی داشته باشد ، در حالی که بعضی ازدانش آموزان در فعالیت های کلاسی شرکت جدی نداشتند و نمی توانستند درس های تدریس شده قبلی را بخوانند و در درس املا نیز نمره پایینی کسب می نمودند .. این موضوع بسیاراهمیت داشت چراکه آموزش مهارت خواندن ازمهم ترین اهداف آموزش دوره ابتدایی می باشد. ” مکبن تاش” (۱۹۶۴) خواندن را سومین مرحله از مراحل چهارگانه زبان آموزی می داند. خواندن وسیله ای اساسی و پایه برای سایر مواد درسی است و شکست در برنامه های تحصیلی تا حد بسیار زیادی به سبب بی کفایتی های مهارت های خواندن رخ می دهد . بنا به اهمیت موضوع تصمیم گرفتم با انجام مطالعات بیشتر مهارت های رو خوانی و روان خوانی را در دانش آموزانم تقویت نمایم .
تیترهایی که در این نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:
در این فایل نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم سوم ابتدایی قرار می دهیم.
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
اینجانب ….. آموزگار پایه سوم آموزشگاه …..هستم و مدت …. سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم. از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که دانش آموزان پایه سوم از لحاظ سواد خواندن مشکل دارند و در روخوانی و روانخوانی دروس دچار وقفه و مشکلات عدیده ای هستند . همواره به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم .
پس از چندین جلسه تدریس . درباره پیشرفت دانش آموزان نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید آنها در خواندن حروف و کلمات تدریس شده مشکل داشتند . دانش آموزی که از پیشرفت بالایی برخوردار باشد باید بتواند حروف را بشناسد و به راحتی کلمات تدریس شده را بخواند و در فرایند تدریس حضور فعالی داشته باشد ، در حالی که بعضی ازدانش آموزان در فعالیت های کلاسی شرکت جدی نداشتند و نمی توانستند درس های تدریس شده قبلی را بخوانند و در درس املا نیز نمره پایینی کسب می نمودند .. این موضوع بسیاراهمیت داشت چراکه آموزش مهارت خواندن ازمهم ترین اهداف آموزش دوره ابتدایی می باشد. ” مکبن تاش” (۱۹۶۴) خواندن را سومین مرحله از مراحل چهارگانه زبان آموزی می داند. خواندن وسیله ای اساسی و پایه برای سایر مواد درسی است و شکست در برنامه های تحصیلی تا حد بسیار زیادی به سبب بی کفایتی های مهارت های خواندن رخ می دهد . بنا به اهمیت موضوع تصمیم گرفتم با انجام مطالعات بیشتر مهارت های رو خوانی و روان خوانی را در دانش آموزانم تقویت نمایم .
تیترهایی که در این نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:
در این فایل گزارش تخصصی در مورد حجاب اسلامی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم اول ابتدایی قرار می دهیم.
بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:
شهید مطهری در کتاب مسألۀ حجاب، معنای لغوی و اصطلاح حجاب را این چنین تعریف می کند: معنای لغوی «حجاب» که در عصر ما این کلمه به پوشش زن معروف شده، هم به معنای پوشیدن و هم پرده و حجاب است که بیشتر، استعمالش به معنای پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش میدهد که پرده، وسیله پوشش است و شاید بتوان گفت که به حسب لغت، هر پوششی حجاب نیست. آن پوششی «حجاب» نامیده میشود که از طریق نصب پرده صورت گیرد».
معنای اصطلاحی حجاب: استعمال کلمه «حجاب» در مورد پوشش زن یک اصطلاح نسبتاً جدید است. در قدیم و مخصوصاً در اصطلاح فقها، کلمۀ «ستر» که به معنای پوشش است به کار رفته است. . . بهتر این بوده که کلمه عوض نمیشد و ما همیشه همان کلمه پوشش را به کار میبردیم: زیرا چنانچه گفتم معنای شایع لغت «حجاب»، پرده است و اگر در مورد پوشش به کار برده میشود به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن است و همین امر موجب شد که عده زیادی گمان کنند که اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود. (ر. ک: مجموعه آثار، ج۱۹، ص ۴۳ـ۴۲٫ )
مفهوم عفاف: عفاف نیز واژه عربی است که با فرهنگ اسلامی و دینی وارد زبان فارسی شده است. عفاف را به معنای خود نگهداری و بازداشتن نفس انسانی از محرمات و خواهشهای شهوانی، دانستهاند و راغب در مفردات میگوید:
عفت حالت نفسانی است که مانع تسلط شهوت بر انسان میگردد و انسان عفیف کسی است که به تمرین و تلاش مستمر و پیروزی بر شهوت به این حالت دست یافته باشد.
عفت به معنای مناعت است و در شرح آن گفتهاند: حالت نفسانی است که انسان را از غلبۀ شهوت باز می دارد، پس باید عفیف به معنای خود نگهداری و مناعت باشد
تیترهایی که در این گزارش تخصصی در مورد حجاب اسلامی وجود دارد شامل موارد زیر است: