گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی ریاضی پنجم چگونگی برطرف کردن مشکل یادگیری مبحث کسرها و مفاهیم آن برای دانش آموزان کلاس پنجم.

گزارش تخصصی ریاضی پنجم و چگونگی برطرف کردن مشکل یادگیری مباحث کسرها و مفاهیم آن در قالب ۳۵ صفحه ورد و قابل ویرایش

 

در این فایل گزارش تخصصی ریاضی پنجم تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم پنجم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب ……….. است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اکنون آموزگار پایه پنجم آموزشگاه ………. هستم. آنچه ذهن مرا را به خود مشغول کرده بود ، به شرح زیر است: در اوایل سال تحصیلی یاد شده، همواره رفتار دانش‌آموزان در زنگ ریاضی، توجه مرا به خود جلب می­کرد. بدان معنا که در این زنگ، شاهد چهره­های درهم رفته و بی حوصله­ی آنان بودم. بعضی از دانش آموزان در این زنگ با یکدیگر صحبت می­کردند، برخی از آن ها بی مورد اجازه­ی بیرون رفتن از کلاس را می­گرفتند، چند تا از دانش­آموزان سرشان را روی میز خود گذاشته چرت می زدند. گاهی اوقات کتاب ریاضی­شان را نمی­آوردند و هنگام انجام تمرین­ها، دائم در کلاس راه می­رفتند. در مبحث مفاهیم کسر ها مشکلا ت مشابهی را مشاهده نمودم . در واقع آن چه بیش از هر چیز مرا متعجّب می‌کرد، کم­تحرکی و بی­توجهی آنان نسبت به درس ریاضی بود، زیرا آن­ها در زنگ‌های دیگر فعال و پر­تحرّک بودند و برای انجام دادن فعالیّت‌های مربوط به درس­های دیگر میل و رغبت زیادی از خود نشان ‌داده و فعالیت­های مورد نظر را به خوبی، کامل و تمیز انجام می­دادند، اما درکلاس ریاضی علاوه بر این که غیر­فعال بودند، تکالیف و فعالیت­های مربوطه را نیز کامل و مرتب انجام نمی دادند! زمانی که فعالیت­های عملکردی ارائه می­شد تا انجام دهند، مشاهده می­کردم که بی­حوصله، بی­دقت و نامرتب انجام می دهند. از این که آن‌ها این قدر نسبت به درس ریاضی بی­توجه بودند، متأثر می‌شدم. احساس می­کردم حتماً مشکلی هست که به درس مورد­ نظر   بی­اعتنا هستند، به همین دلیل توجهم به این مسأله بیش­تر جلب شد با توجه به این که درس ریاضی یکی از علوم پایه محسوب می‌شود، عدم­ علاقه به این درس، منجر به ناتوانی یادگیری شده……

تیترهایی که در این گزارش تخصصی ریاضی پنجم وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق ریاضی پنجم

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی ریاضی پنجم

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل ریاضی پنجم

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

گزارش تخصصی در مورد ناسازگاری چگونگی برطرف کردن مشکل ناسازگاری علی.

گزارش تخصصی در مورد ناسازگاری و چگونگی برطرف کردن آن برای معلم ابتدایی در قالب ۲۵ صفحه ورد و قابل ویرایش

 

در این فایل گزارش تخصصی در مورد ناسازگاری تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب … مدت … سال است که در نهاد آموزش و پرورش مشغول به خدمت می باشم و هم اکنون نیز در کسوت آموزگار پایه………… آموزشگاه .. … شهرستان ….خدمت می نمایم.پس از شروع سال تحصیلی زمزمه های از بی انضباطی ، ناهنجاری و انجام رفتار های مخل نظم درباره یکی از دانش آموزان به نام علی می شنیدم. و خود نیز شاهد این قضیه در این دانش آموز بی نظم و ناسازگار بودم. دانش آموزان هم کلاسی اش از رفتار های او به ستوه آمده بودند و به رفتار او اعتراض داشتند.

با توجه به شواهدی که داشته ام مسئله مورد نظرم که مشکل اخلاقی و انضباطی است به قرار زیر می باشد:

۱- در روزهای آغازین سال تحصیلی متوجه برخی بی انضباطی و بی انگیزگی هایی از جانب یکی از دانش آموزان به نام علی شدم به حدی که این مسئله نوعی گریز و بیزاری از او به من القا کرد. اما بعد از دو سه جلسه متوجه شدم که او کمی آرامتر و متمایل تر به کلاس شده و به این نتیجه رسیدم که می توان از در دوستی با او وارد شد و برای این کار چند بار از خطاهایش چشم پوشی کردم و اگرچه شاید این کار من از نظر وجدانی جالب و صحیح نبود اما مرا در جلب اعتماد و دوستی بیشتر با او یاری و او را آرام تر کرد و متوجه شدم با مصالحت و دوستی می توان تا حدی مسئله را حل کرد ولی چگونه؟

۲- طی چند ماه متوجه شدم که از طرف همکاران و عوامل اجرایی و دفتر آموزشگاه هم به شدت از این دانش آموز انتقاد می شود و کارهایی را که علی انجام می دهد خلاف مقررات مدرسه است ولی هیچ کس در صدد اصلاح وضعیت نابهنجار بر نمی آمد.

تیترهایی که در این گزارش تخصصی در مورد ناسازگاری وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره ناسازگاری

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره ناسازگاری

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل ناسازگاری

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

بقیه مطلب

 

نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی چگونگی تقویت سواد خواندن و مهارت های عملی در دانش آموزان پایه سوم.

نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی چگونگی تقویت سواد خواندن ومهارت های عملی دانش آموزان در قالب ۲۹ صفحه ورد

 

در این فایل نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم سوم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب ….. آموزگار پایه سوم آموزشگاه …..هستم و مدت …. سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم.   از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که دانش آموزان پایه سوم از لحاظ سواد خواندن مشکل دارند و در روخوانی و روانخوانی دروس دچار وقفه و مشکلات عدیده ای هستند . همواره به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم .

پس از چندین جلسه تدریس . درباره پیشرفت دانش آموزان نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید  آنها در خواندن حروف و کلمات  تدریس شده  مشکل داشتند .  دانش آموزی  که  از پیشرفت بالایی برخوردار باشد باید بتواند حروف را  بشناسد و به راحتی  کلمات  تدریس  شده را بخواند  و در فرایند تدریس حضور فعالی داشته  باشد ، در حالی که بعضی ازدانش آموزان در فعالیت های کلاسی شرکت جدی نداشتند و نمی توانستند  درس های  تدریس شده  قبلی را بخوانند  و در درس املا نیز نمره  پایینی کسب می نمودند .. این موضوع بسیاراهمیت داشت چراکه آموزش مهارت خواندن ازمهم ترین اهداف آموزش دوره ابتدایی می باشد. ” مکبن تاش” (۱۹۶۴) خواندن را سومین مرحله از مراحل چهارگانه زبان آموزی می داند. خواندن وسیله ای اساسی و پایه برای سایر مواد درسی است  و  شکست  در برنامه های  تحصیلی  تا حد بسیار زیادی  به  سبب  بی کفایتی های مهارت های خواندن رخ می دهد . بنا به اهمیت موضوع تصمیم گرفتم با انجام مطالعات بیشتر مهارت های رو خوانی و روان خوانی را در دانش آموزانم تقویت نمایم .

تیترهایی که در این نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره کلاس سوم

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره کلاس سوم

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل کلاس سوم

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 

نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی چگونگی تقویت سواد خواندن و مهارت های عملی در دانش آموزان پایه سوم.

نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی چگونگی تقویت سواد خواندن ومهارت های عملی دانش آموزان در قالب ۲۹ صفحه ورد

 

در این فایل نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم سوم ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

اینجانب ….. آموزگار پایه سوم آموزشگاه …..هستم و مدت …. سال است که در آموزش و پرورش خدمت می کنم.   از ابتدای سال تحصیلی در موارد متعدد متوجه شدم که دانش آموزان پایه سوم از لحاظ سواد خواندن مشکل دارند و در روخوانی و روانخوانی دروس دچار وقفه و مشکلات عدیده ای هستند . همواره به این فکر می کردم که چرا اینگونه است ؟ و چگونه می توانم این وضعیت نامطلوب را تغییر دهم .

پس از چندین جلسه تدریس . درباره پیشرفت دانش آموزان نگرانی هایی احساس کردم . به نظر می رسید  آنها در خواندن حروف و کلمات  تدریس شده  مشکل داشتند .  دانش آموزی  که  از پیشرفت بالایی برخوردار باشد باید بتواند حروف را  بشناسد و به راحتی  کلمات  تدریس  شده را بخواند  و در فرایند تدریس حضور فعالی داشته  باشد ، در حالی که بعضی ازدانش آموزان در فعالیت های کلاسی شرکت جدی نداشتند و نمی توانستند  درس های  تدریس شده  قبلی را بخوانند  و در درس املا نیز نمره  پایینی کسب می نمودند .. این موضوع بسیاراهمیت داشت چراکه آموزش مهارت خواندن ازمهم ترین اهداف آموزش دوره ابتدایی می باشد. ” مکبن تاش” (۱۹۶۴) خواندن را سومین مرحله از مراحل چهارگانه زبان آموزی می داند. خواندن وسیله ای اساسی و پایه برای سایر مواد درسی است  و  شکست  در برنامه های  تحصیلی  تا حد بسیار زیادی  به  سبب  بی کفایتی های مهارت های خواندن رخ می دهد . بنا به اهمیت موضوع تصمیم گرفتم با انجام مطالعات بیشتر مهارت های رو خوانی و روان خوانی را در دانش آموزانم تقویت نمایم .

تیترهایی که در این نمونه گزارش تخصصی معلم سوم ابتدایی وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره کلاس سوم

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره کلاس سوم

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل کلاس سوم

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 ادامه مطلب

گزارش تخصصی در مورد حجاب اسلامی چگونگی آشنا کردن دانش آموزان با حجاب اسلامی و امر به معروف و نهی از منکر.

گزارش تخصصی در مورد حجاب اسلامی و تشویق دانش آموزان به امر به معروف و نهی از منکر در قالب ۲۷ صفحه ورد و قابل ویرایش

در این فایل گزارش تخصصی در مورد حجاب اسلامی تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم اول ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

شهید مطهری در کتاب مسألۀ حجاب، معنای لغوی و اصطلاح حجاب را این چنین تعریف می کند: معنای لغوی «حجاب» که در عصر ما این کلمه به پوشش زن معروف شده، هم به معنای پوشیدن و هم پرده و حجاب است که بیشتر، استعمالش به معنای پرده است. این کلمه از آن جهت مفهوم پوشش می‌دهد که پرده، وسیله پوشش است و شاید بتوان گفت که به حسب لغت، هر پوششی حجاب نیست. آن پوششی «حجاب» نامیده می‌شود که از طریق نصب پرده صورت گیرد».

معنای اصطلاحی حجاب: استعمال کلمه «حجاب» در مورد پوشش زن یک اصطلاح نسبتاً جدید است. در قدیم و مخصوصاً در اصطلاح فقها، کلمۀ «ستر» که به معنای پوشش است به کار رفته است. . . بهتر این بوده که کلمه عوض نمی‌شد و ما همیشه همان کلمه پوشش را به کار می‌بردیم: زیرا چنانچه گفتم معنای شایع لغت «حجاب»، پرده است و اگر در مورد پوشش به کار برده می‌شود به اعتبار پشت پرده واقع شدن زن است و همین امر موجب شد که عده زیادی گمان کنند که اسلام خواسته است زن همیشه پشت پرده و در خانه محبوس باشد و بیرون نرود. (ر. ک: مجموعه آثار، ج۱۹، ص ۴۳ـ۴۲٫ )

مفهوم عفاف: عفاف نیز واژه عربی است که با فرهنگ اسلامی و دینی وارد زبان فارسی شده است. عفاف را به معنای خود نگهداری و بازداشتن نفس انسانی از محرمات و خواهش‌های شهوانی، دانسته‌اند و راغب در مفردات می‌گوید:

عفت حالت نفسانی است که مانع تسلط شهوت بر انسان می‌گردد و انسان عفیف کسی است که به تمرین و تلاش مستمر و پیروزی بر شهوت به این حالت دست یافته باشد.

عفت به معنای مناعت است و در شرح آن گفته‌اند: حالت نفسانی است که انسان را از غلبۀ شهوت باز می دارد، پس باید عفیف به معنای خود نگهداری و مناعت باشد

 

تیترهایی که در این گزارش تخصصی در مورد حجاب اسلامی وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره حجاب اسلامی

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره حجاب اسلامی

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل حجاب اسلامی

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

ادامه مطلب