گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی

گزارش تخصصی برای معلمان و دبیران مدارس

گزارش تخصصی مشکل توالی دیداری در پایه ششم و چگونگی از بین بردن مشکل توالی دیداری چهار نفر از دانش آموزان کلاس

گزارش تخصصی مشکل توالی دیداری در پایه ششم و چگونگی برطرف کردن آن در دانش اموزان ابتدایی در قالب ۴۱ صفحه ورد

 

در این فایل گزارش تخصصی مشکل توالی دیداری در پایه ششم دیداری تمامی نکات مربوط به گزارش تخصصی ابتدایی و بخشنامه آن رعایت شده است و به صورت کامل فایل ورد word و قابل ویرایش آن در اختیار شما معلم پایه ابتدایی قرار می دهیم.

پیشنمایش

بخشی از این فایل را در زیر می آوریم:

 

اینجانب …. مدت …. سال است که در آموزش و پرورش مشغول خدمت هستم. و هم اکنون نیز در آموزشگاه …… مشغول تدریس هستم. خوب نوشتن و صحیح نوشتن یک توانایی ایست که ما به عنوان معلمان شکوفا کردن این توانایی ها را عهده دار هستیم.در ماه مهر وقتی درس را تدریس می کردم و با دانش آموزان در کلاس املا کار می کردم تمام سعی من بر این بود تا دانش آموزانم مشکلی در نوشتن نداشته باشند. زیرا هر معلّمی آرزو دارد که دانش آموزانش درس های او را بهتر و آسان تر یاد بگیرند و گفته هایش در اعماق وجود دانش آموزان نفوذ کند.در بین این دانش آموز ان ۴ دانش آموز ضعیف در نوشتن املاهم سطح با دانش آموزان دیگر نبودند . و مشکل توالی دیداری داشتند. با تشویق وراهنمایی به درس های کلاس توجّه می کردند . برای انجام فعالیت های نوشتنی از خود علاقه ای نشان نمی دادند و زود خسته می شدند. درکلاس آرام و قرار نداشتند بنابراین باخود اندیشیدم چگونه می توانم با تشویق ۴ دانش آموز ضعیف را به درس املاء علاقه مند سازم و مشکل توالی دیداری را در آنها برطرف سازم؟

از آنجایی که دیکته یکی از مهمترین مواد درسی دانش آموزان محسوب می شود. که آن نیز به علت مهم بودن مهارت های نوشتاری است، شاید بتوان دلیل این امر را در عینی بودن مهارتهای نوشتاری دانست که امکان تحلیل مشکلات کودک را فراهم می سازد. با توجه به اهمیت موضوع سعی کردم دقت و تعمق بیشتری در درس املاء دانش آموزان داشته باشم. بنابراین مشکل این دانش آموزان فکرم را خیلی مشغول کرده است. از آنجایی که وظیفه شغلیم ایجاب می کرد سعی کردم برای حل این مشکل راه حلهایی پیدا کنم تا شاید بتوان با به کار گرفتن این شیوه ها به کودکانی که به علت ضعف در دیکته به آنها برچسب کم ذهنی ، تنبلی ، حواس پرتی ، عقب مانده زده می شود کمک کرد. (مطهری، ۱۳۹۲، ص ۲۱)

تیترهایی که در این گزارش تخصصی مشکل توالی دیداری در پایه ششم وجود دارد شامل موارد زیر است:

 

·         چکیده

·         کلیدواژه

·         مقدمه

·         بیان مسأله

·         پیشینه تحقیق درباره توالی دیداری

·         الف) مبانی نظری

·         تعریف تبیین واژه‌های کلیدی درباره توالی دیداری

·         ب) پیشینه‌ی عملی

·         اهمیت وضرورت حل مشکل توالی دیداری

·         گردآوری اطلاعات

·         اقدامات راه حل‌های پیشنهادی

·         یافتن راه حل مناسب

·         اجرای راه حل‌های انتخاب شده

·         ارزیابی نتایج بدست آمده

·         بررسی میزان موفقیت

·         نتیجه‌گیری

 

نظرات 0 + ارسال نظر
امکان ثبت نظر جدید برای این مطلب وجود ندارد.